Ford zobowiązuje się do przeniesienia całej gamy pojazdów użytkowych tak, aby do 2024 r. były częściowo lub w pełni zasilane energią elektryczną. Ponadto do 2030 r. Dwie trzecie ich sprzedaży pojazdów użytkowych będzie w całości napędzanych elektrycznie lub hybrydowo typu plug-in.
Obejmuje to również całkowicie nowy model, który zostanie zbudowany w zakładzie w Craiova w Rumunii. Lekki samochód dostawczy (LCV) wejdzie do produkcji w 2023 roku z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, po zainwestowaniu 300 milionów dolarów w fabrykę, a od 2024 roku dołączy do niego wersja elektryczna.
„Operacje Forda Craiova mają długą historię w zapewnianiu światowej klasy konkurencyjności i elastyczności”, powiedział prezes marki na Europę, Stuart Rowley. „Nasz plan budowy tego nowego lekkiego samochodu dostawczego w Rumunii odzwierciedla nasze stałe, pozytywne partnerstwo z lokalnymi dostawcami i społecznością, a także sukces całego zespołu Ford Craiova”.
Na razie producent samochodów Dearborn nie ustąpił w kwestii nadchodzącego samochodu dostawczego, ogłaszając jedynie, że będzie wyposażony w „jedne z najbardziej zaawansowanych konwencjonalnych silników benzynowych i wysokoprężnych”, w tym silniki olejowe z fabryki silników w Dagenham i skrzynie biegów pochodzące z Forda Halewood.
Po zastrzyku gotówki fabryka Blue Oval w Rumunii, która zatrudnia około 6000 pracowników i otrzymała dofinansowanie w wysokości prawie 2 miliardów dolarów od czasu jej zakupu w 2008 roku, stanie się ich trzecim zakładem w Europie, w którym zostanie zbudowany akumulator elektryczny. Fabryki Forda, które zostały przystosowane do produkcji pojazdów elektrycznych, to fabryka w Kolonii w Niemczech i fabryka w Kocaeli w Turcji .