Samochód nie odpala. Jakie mogą być przyczyny?

Na dworze jest piękny dzień. Świeci słońce, a pogoda jest idealna. Wsiadasz do samochodu, gotowy do rozpoczęcia pracowitego dnia, kiedy – och! – Twój samochód nie chce się uruchomić.

Istnieje wiele powodów, dla których Twój samochód nie chce się uruchomić. Zanim wezwiesz pomoc, są rzeczy, które możesz sam sprawdzić. Na początek upewnij się, że kierownica nie jest zablokowana.

Pusty zbiornik paliwa to kolejny prosty powód, dla którego Twój samochód nie chce się uruchomić. Jeśli wcześniej miałeś mało paliwa (lub twój wskaźnik jest uszkodzony), możliwe, że po prostu jesteś na „Empty”.

Masz już dosyć napraw? Chcesz szybko sprzedać swój samochód? Skorzystaj z uznanego skupu samochodów za gotówkę już dziś!

SAMOCHÓD NADAL NIE CHCE ODPALIĆ?

Jeśli Twój samochód nie uruchomi się nawet po sprawdzeniu kierownicy i upewnieniu się, że masz paliwo, może to być spowodowane jedną z następujących przyczyn:

  • Rozładowana bateria.  Rozładowany akumulator to najczęstszy powód, dla którego samochód nie chce się uruchomić. Jeśli masz tester baterii, sprawdź, czy bateria jest słaba. Jeśli go nie masz, spróbuj przeskoczyć samochód za pomocą kabli rozruchowych.
  • Korozja baterii. Korozja baterii może oznaczać kłopoty. Sprawdź i wyczyść słupki akumulatora, aby upewnić się, że jest czyste, pełne połączenie, a następnie spróbuj ponownie uruchomić samochód. Pracownik sklepu samochodowego może skierować Cię do właściwych produktów i doradzić, jak wyczyścić akumulator.
  • Zły rozrusznik.  Rozrusznik jest odpowiedzialny za fizyczne przewrócenie silnika i uruchomienie silnika. Jeśli to jest problem, musisz zainstalować nowy.
  • Zły pasek rozrządu.  Pasek rozrządu zapewnia otwieranie i zamykanie zaworów silnika w odpowiednich odstępach czasu, dzięki czemu zawory i tłoki nigdy się nie stykają. Pasek rozrządu to najważniejszy element konserwacyjny w Twoim silniku. Uszkodzony pasek rozrządu może spowodować katastrofalne uszkodzenie silnika, wymagające wymiany silnika. Producenci samochodów określają, kiedy należy wymienić pasek rozrządu. Jest to zwykle oparte na przebiegu; na ogół odstęp ten wynosi co 90 000 km lub co pięć lat (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).
  • Złamana lub pęknięta nasadka dystrybutora.  Nasadka rozdzielcza kieruje napięcie z cewki zapłonowej silnika do świec zapłonowych. Jeśli wilgoć dostanie się pod korek, może spowodować problemy w Twoim samochodzie. Przed ponownym zamontowaniem wytrzyj go czystą, suchą szmatką. Pamiętaj, aby wymienić uszkodzoną nasadkę.
  • Zła cewka zapłonowa.  Cewka zapłonowa przekształca napięcie akumulatora w iskrę elektryczną. Uszkodzona cewka zapłonowa oznacza, że nie ma na to wystarczającej ilości soku. Będziesz potrzebował multimetru (narzędzia zaprojektowanego do pomiaru prądu elektrycznego, napięcia i rezystancji), aby przetestować siłę prądu przepływającego przez cewkę.
  • Zatkany filtr paliwa.  Zatkany filtr paliwa uniemożliwi dopływ wystarczającej ilości paliwa do silnika. Jeśli to jest problem, zwykle konieczna jest wymiana.
MOTORYZACYJNE CIEKAWOSTKI

7 podstawowych wskazówek dotyczących pielęgnacji samochodu, aby dbać o swój pojazd

Niezależnie od tego, czy właśnie kupiłeś nowy pojazd, czy jeździsz starym faworytem przez długi czas, regularna konserwacja samochodu może poprawić osiągi Twojego pojazdu, jego bezpieczeństwo ...
Czytaj więcej →
MOTORYZACYJNE CIEKAWOSTKI

Najczęstsze przyczyny awarii klimatyzacji

Ta funkcja w Twoim samochodzie odpowiada za spokojną i komfortową jazdę. Choć można bez niego jeździć, to pocenie się i dyskomfort w kabinie możemy sobie tylko ...
Czytaj więcej →
MOTORYZACYJNE CIEKAWOSTKI

5 porad jak szybko sprzedać samochód?

Przyjdą w życiu chwile, w których będziesz musiał szybko sprzedać swój pojazd, na przykład prywatne życie, wyprowadzkę z miasta lub konieczność szybkiego spłacenia wierzycieli. Sprzedaż samochodu w ...
Czytaj więcej →