Aż dziewięciu na dziesięciu badanych twierdzi, że większość swoich zakupów, poza żywnością, realizuje przez Internet. Co ciekawe, również dotyczy to samochodów, których zakup możliwy jest dzięki nowoczesnym platformom i serwisom poświęconym właśnie motoryzacji.
Badanie przeprowadzone na ilości 2000 osób dorosłych na zlecenie Vauxhall Motors wykazało, że prawie połowa uważa zakupy online za znacznie mniej stresujące, a 28% woli nie czuć presji ze strony pracowników sklepu, aby dokonać właśnie tego czy innego zakupu.
Jeden na dziesięciu respondentów szczęśliwie kupił samochód przez internet, nawet bez jazdy próbnej lub jego oglądania, a kolejne pięć osób uznało, że chętnie to zrobi, gdy nadejdzie odpowiedni czas.
„Istnieje wiele nieporozumień dotyczących dokonywania dużych i drogich zakupów online, ale widzimy, że staje się to znacznie bardziej powszechnym sposobem robienia zakupów” – powiedział James Taylor z Vauxhall.
Dodał: „Dokonywanie drogich zakupów nie musi być stresujące. Najgorsze, co może się zdarzyć przy drogim zakupie online, to to, że ci się on nie podoba – ale podobnie jak w przypadku pary dżinsów kupowanych przez Internet, okresy karencji, zwroty i reklamacje są całkowicie powszechne.
Naukowcy odkryli, że coraz więcej osób z przyjemnością rozważa zakup pojazdu online, nie widząc go najpierw osobiście, jeśli pochodzi on od zaufanej marki samochodów, jeśli istnieją oferty różniące się od tych w sklepie i jeśli jest on dostępny na przyjaznej dla użytkownika stronie internetowej.
Z kolei osoby w wieku 25–34 lat najczęściej robią zakupy w internecie, jednak wśród osób powyżej 55 roku życia, także znajdziemy rosnący odsetek zwolenników takich zakupów.
Najwięcej ubrań kupują osoby w wieku 45-54 lata – chociaż to osoby w wieku 25-34 lata kupują najwięcej butów bez przymierzania.